Communicatie en creatie
Om de klanttevredenheid te kunnen verbeteren, hebben we gemeten hoe onze klanten de dienstverlening van de gemeente ervaren. Dit hebben we gemeten aan de balie en op de website. Over het algemeen kunnen we zeggen dat onze klanten tevreden zijn over onze dienstverlening. Suggesties voor verbetering pakken we indien mogelijk meteen op. Er is dan direct contact tussen de indiener van de suggestie en de gemeente. Dit wordt erg gewaardeerd. De bedoeling is dat er één keer per twee of drie jaar een meer verdiepend onderzoek uitgevoerd wordt.
De vormgeving van de website heeft een opfrisbeurt gekregen.Ook zijn er enkele verbeterpuntjen in het ontwerp doorgevoerd, zodat de gebruiker nog beter bediend wordt. Zo is de contact-button beter te vinden en heeft het nieuws een meer prominente plek op de website gekregen. Het ontwerp is hiermee nog meer toegespitst op de gebruiker. De website wordt goed gewaardeerd door de gebruiker en afspraken worden bijna allemaal digitaal via de website gemaakt.
Het media-analysepakket is aangeschaft, zodat we alle (sociale) media kunnen monitoren. De tool zorgt ervoor dat we in één oogopslag wat er in de (sociale) media over de gemeente Uden wordt gezegd.
Realisatie in één oogopslag
afgerond/gerealiseerd gestart/onderhanden nog niet opgestart
Communicatie en creatie | Toelichting | ||
1 | Continue meten klanttevredenheid via de balie en de website. |
Om de klanttevredenheid te kunnen verbeteren hebben we gemeten hoe onze klanten de dienstverlening van de gemeente ervaren. Dit hebben we gemeten aan de balie en op de website. Over het algemeen is de tevredenheid goed te noemen. Suggesties voor verbetering pakken we indien mogelijk meteen op. Er is dan direct contact tussen de indiener van de suggestie en de gemeente. Dit wordt erg gewaardeerd. |
|
2 | Aanschaf van een media-analysepakket (offerte van € 8.000 structureel). Doel is het verwerven van een media-analysepakket teneinde een complete oplossing voor media monitoring en webcare te hebben. Met dit tool kunnen we monitoren en analyseren wat er op social media en nieuwssites over de gemeente Uden wordt gezegd. Zeker bij gevoelige projecten is het essentieel om de media en social media op een goede manier te monitoren. Ook kunnen we de tool inzetten voor webcare: het reageren op berichten. Aanschaf zal in overleg met de regio plaatsvinden. |
Het media-analysepakket is aangeschaft. Eerste kwartaal van 2018 gebruiken we voor het goed inrichten van de tool en het juiste gebruik. |