10. Bestuur en dienstverlening
De dienstverlening aan inwoners, bedrijven en instellingen staat bij de gemeente Uden centraal. Dit alles zo effectief en efficiënt mogelijk, met onze basistaken als uitgangspunt. Dienstverlening speelt een belangrijke rol binnen onze organisatie. Ook de klantbenadering is hierbij van groot belang, evenals het aspect gastvrijheid.
De gemeente Uden streeft naar een integrale aanpak. Dit geldt zowel voor beleidsontwikkeling en planvorming als voor de dienstverlening. We kiezen voor een klantbenadering die past bij de klant, zijn/haar vraag en omgeving. We gaan uit van een zelfredzame inwoner of organisatie in de benadering en waar nodig ondersteunen we.
De gemeente heeft te maken met een veranderende rol van de overheid. We willen inwoners en organisaties betrekken bij processen, efficiënte en effectieve dienstverlening leveren en waar nodig maatwerk. We stimuleren om de regie in eigen hand houden en zijn daarnaast vangnet voor inwoners die dat nodig hebben. Voorbeelden hiervan zijn de keukentafelgesprekken en de centrale toegang tot zorg bij de afdeling Maatschappelijke Dienstverlening.
Taakvelden: