10. Bedrijfsvoering en inkomsten
De gemeente Maashorst heeft een duidelijke missie en visie: we zijn ambitieus! De organisatie staat midden in de maatschappij, is ondernemend en toont lef. Dit kan alleen vanuit een goede en solide basis. Alleen als de basis op orde is, ontstaat immers ruimte voor vernieuwing en ontwikkeling. Dat betekent ook dat de financiën in Maashorst op orde zijn.
Een stevig fundament voor gemeente Maashorst als organisatie
Op 1 januari 2022 is de nieuwe gemeente Maashorst van start gegaan. Dat betekent niet dat alles klaar is. Ook in 2023 bouwen we nog verder aan de nieuwe organisatie, waarbij de bereikbaarheid en beschikbaarheid van onze dienstverlening voorop staat. Nog niet alle beleidsonderdelen en werkprocessen zijn geharmoniseerd. De werkwijze rond majeure projecten en samenwerking met de raad en inwoners zetten we voort. Het gemeentehuis is een gastvrije en moderne ontmoeting- en werkomgeving.
Met de basis op orde bedoelen wij dat de bedrijfsvoering (de sturing en beheersing van de primaire en ondersteunende processen) up to date is. Ook hier werken we aan een continue verbetering. gericht op het realiseren van taken en doelen van een gemeente.
Iedere organisatie heeft ondersteuning nodig om haar werk goed te kunnen doen. Dat geldt ook voor de gemeente Maashorst. Bedrijfsvoering en inkomsten bij een gemeente gaat over:
• Personeel en organisatie
• Automatisering en informatisering
• Inkoop en aanbesteding
• Huisvesting en facilitaire zaken
• Juridische zaken
• Communicatie
• Financiën en financiële administratie
Taakvelden:
Specificatie lasten en baten: